Summerar 2021

31.12.2021

2021 blev väl inte riktigt vårt år... Ingick i spetstruppen för SvRF landslagssatsning i WE, men mästerskap blev uppskjutet pga pandemin och sedan fick Akropolis en diffus skada som tog tid att hitta. I skrivande stund är han igångsatt och på väg tillbaka i form men av förklarliga skäl är vi nästa år inte med i spetstruppen utan är nöjda med att vara kvar på listan i utmanartruppen. 

2021 blev det äntligen förbundsträningar i organiserad form, och de två första kunde jag delta på tack vare att jag fick låna Åsa´s häst Gaborone ( "clownen" ) en spännande och lärorik upplevelse att rida enhandsbanor på honom, så tacksam! Ännu roligare var förstås att Akropolis kunde följa med på årets sista förbundsträning ( även om han inte gick fullt ut var det kul rida WE på Strömsholm! )

2021 kunde resterande kurser för B-tränare genomföras, delvis digitalt och delvis IRL, samt examen så nu är jag examinerad B-tränare! :)

2022 blir förhoppningsvis året då A kommer tillbaka till tävlingsbanan i minst lika bra form som innan, att WE fortsätter växa och både utövare och tävlingstillfällena blir fler. Jag hoppas ha det lite lugnare på ordinarie jobb än hösten varit nu då jag tagit ut semester för att kunna åka och ha träningshelger på andra orter... 2022 hoppas vi WE fortsätter på Strömsholm och att vi lite kryper in på Flyinge i samband med Skånes ridsportförbunds Ryttarutveckling ( som jag är en liten del i i form av WE-tränare för de ekipagen med WEinriktning)

Så - nu lägger vi 2021 till handlingarna och planerar för 2022 och hoppas pandemin inte sätter för många käppar i hjulet för det nya året... 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång